czwartek, 3 sierpnia 2017

Schleich 13 813 ogier rasy Haflinger

Dzisiaj pokażę wam nowość z zeszłego roku: ogiera rasy Haflinger. Jak tylko go odpakowałam to.... a z resztą zobaczcie sami! :D



Najpierw przydałoby się jakieś zdjęcie porównawcze haflingera. Miałam raz okazję jeździć na takim kucu, to wrzucę takie:


Generalnie: dobry kawał konia... kuca. Według tego co mówi Wikipedia haflingery są zaliczane do koni jucznych. Oznacza to, że są przeznaczone między innymi do ciągnięcia bryczek. Są również najwyższymi kucami: mogą mieć do 155cm. Wiedzieliście, że w procesie tworzenia tej rasy brały udział nasze rodzime hucuły oraz araby?

Przechodząc do samego modelu.
W kłębie ma wysokość 7,5cm. Przyjmując skalę 1:20 w realnym świecie nasz konik miałby 150cm, czyli by się zmieścił w normie.


Model przedstawiony został w kłusie. Z boków prezentuje się naprawdę ładnie.


Jak to szanujący się haflinger, nasz kuc jest maści kasztanowatej z konopiastą grzywą i ogonem. Nie jest to maść izabelowata! Ten model jest akurat ciemniejszym kasztanem niż większość haflingerów ale nadal jest to prawidłowa maść. Posiada również charakterystyczny mączny pysk i biel nad kopytami. Nawet widać tutaj delikatne cieniowanie.



Na zdjęciu poniżej widać, że jest nieco przechylony. Wygląda to dziwnie... ale równowagę zachowuje, nie przewraca się, więc nie ma problemu z tym faktem.


Grzywę ma, jak to u haflingerów bywa, bardzo bujną i jest ona ładnie pofalowana. Widać, że koń się rusza. Miałabym zastrzeżenia jedynie co do malowania. Mam wrażenie, że nie została pomalowana ona dokładnie i widać gdzieniegdzie masę, która prześwituje.


 Pysk ma spory, przyrównałam go do lipicanki Schleich i mają naprawdę porównywalne rozmiary łba. Jak można było zauważyć we wczorajszej notce: jeździec osiodła go bez problemu i nawet sobie pojeździ :D


Model jest ogierem, ma zaznaczoną płeć, ale nie tak mocno jak w starszych modelach. Długo się zastanawiałam czy to na pewno jest ogier a nie wałach :D Na spodzie kopyt nie ma zaznaczonych strzałek, ale są pomalowane ciekawie. Brak szczegółów w kopycie rekompensuje malowanie, które nie jest jednolite i ma się wrażenie, że kopyto nie posiada gładkiej faktury. Kasztanów nie posiada - jak to model Schleich ;)



Porównajmy z innymi modelami. Najpierw quarter horse Schleich. Można powiedzieć, że są równej wielkości.


A teraz porównanie z starszym haflingerem... u mnie już hucułem :D Wielkość mają niemalże równą, ale nowszy sprawia wrażenie wyższego przez podniesiony łeb. Mam również wrażenie, że jest smuklejszy.




U mnie dostał na imię Ringo. Ogólnie sprawia bardzo przyjemne wrażenie, malowanie oczywiście zmienię. Najpierw jednak musi swoje odczekać i posiedzieć jako haflinger.
A wy macie już ten model? Co o nim sądzicie? Planujecie kupić? Piszcie swoje opinie :D


Model dostałam w ramach współpracy ze sklepem Monocerus

9 komentarzy:

  1. Bardzo fajny model :). Pozdrawiam i zapraszam do mnie :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przyjemny masz głos :D Kuca nie posiadam i w najbliższym czasie nie zamierzam posiąść, jednak opisem troszkę mnie do niego przekonałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że dojechały bez przygód :) Dziękuję za recenzję i zaraz podlinkuję z mojego bloga. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta figurka zawsze wzbudza we mnie dziwne uczucia. Niby spoko, bo ogólnie bardzo dobrze wygląda, ale ten ogier jest ciemniejszej maści niż inne hafki od Schleich i kiedy z daleka patrzę na jego grzywę, to momentami wygląda jak taka doklejona. Na zdjęciach z naturalnym światłem wydaje się jednak dość ładnym samcem, więc myślę, że w przyszłości trafi do mojej kolekcji. Twoja recenzja z pewnością przyczyni się do podjęcia mojej decyzji. Pozdrawiam BlueMerlle

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo że wolę starsze modele schleicha jest całkiem sympatyczny. Skomentowałam również filmik na yt :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja konika posiadam już od kilku miesięcy :D U mnie sprawdza się świetnie jako kucyk sportowy :) Świetna recenzja :D Myślę że gdybym go nie posiadała dzięki tej recenzji na pewno bym się skusiła =^.^=

    OdpowiedzUsuń
  7. Model według mnie jest świetny i napewno do mnie trafi ;)
    Opis bardzo fajny,przyjemnie się czytało, a filmik obejrzę niebawem
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie jest już od jakiegoś czasu. Moim zdaniem jest bardzo spoko. Nie mam co do niego żadnych zarzutów.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie jakiś ślad! Tylko proszę... bez reklam :)